تازه ترین ها

بار ديگر آغاز مكر و فريب

بار ديگر آغاز مكر و فريب

قتيبه خاكسار

الحمدلله الذى قال وَمَكَرُوا مَكْرًا وَمَكَرْنَا مَكْرًا وَهُمْ لَا يَشْعُرُونَ،والصلوة والسلام على من قالأُرْسِلْتُ إِلَى الْخَلْقِ كَافَّةً وَخُتِمَ بِىَ النَّبِيُّونَ،وعلى آله واصحابه الَّذِينَ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ تَرَاهُمْ رُكَّعًا سُجَّدًا يَبْتَغُونَ ،وعلى من تبعهم الى يَوْمٍ لَا يَنْفَعُ مَالٌ وَلَا بَنُونَ.

۱۷ سال می شود كه قواى ناتو بسركردگى امريكاى جنايت كار كشور افغانستان را اشغال كرده است، علاوه ازينكه اشغالگران با معاونين و مزدوارن داخلى شان از يكطرف هر روز ده ها نفر مسلمان بى گناه اعم از اطفال، زنان و سال خوردگان را شهید و معيوب می سازند و سر پناه ايشان، اماكن مقدسه، تأسيسات عام المنفعه و زير بناهای کشور را ويران نموده به خاک يكسان می سازند، اشياء بیش بهای کشور را به خارج مى برند، در تجارت مواد مخدر سهم فعال داشته باعث كشت و ترويج آن و سبب اعتیاد جوانان افغانستان اعم از مردان و زنان شده اند و همچنان به نام آزادى بیان مردم را به ذريعهء تبليغات سوء و پخش فلم هاى فحش و برهنه روز بروز از دين مقدس اسلام منحرف كرده و در برابر مقدسات و شعائر دينى، پدر و مادر و محارم بى باک و بى اعتناء ساخته و مي سازند.

اشغالگران و معاونین مزدور شان (علاوه ازين جنايات) به خاطر سه مقصد شوم، يكى اينكه متحدين خود را باقى نگهداشته و طرفداران شان را اضافه تر كنند، دوم اينكه مردم افغانستان در برابر ايشان متحد نشوند تا بر آن ها مسلط باقی بمانند و سوم از همه مهم تر اينكه اسلام و قوانين اسلامى را نابود كرده، قوانين خودساختهء شان را جاگزين آن سازند، آن ها به نام ديموكراسى و انتخابات يعنى به یک مكر بزرگ نه تنها مردم ظاهر بين افغانستان بلكه می کوشند اكثر مردم دنيا را فريب بدهند.

انتخابات افغانستان فريب و مكر با اكثر مردم دنيا :

امریکایی های اشغالگر به خاطر باقى نگهداشتن متحدين خارجی و اضافه كردن طرفداران خود، انتخابات تقلبی يعنى مكر بزرگ را در افغانستان براه مى اندازند، تا متحدان خود را قناعت بدهند جنگ تان در افغانستان با تحمل تلفات عساكر و مصرف داراى و تكس هاى مردم تان بى اثر نبوده، بلكه ثمرهء بزرگ در قبال دارد که انتخابات و ديموكراسى است. نیز اين جنگ در افغانستان اگر چه مشكلات دارد مگر دشمن شما يعنى تروريزم از بين برده می شود، تا شما در خانه هاى تان آرام زيست نمایيد.

اما متحدين امريكا به يقين بدانند كه آنان را امريكا فريب داده است، زيرا جنگ بى مورد ايشان در افغانستان به فكر اينكه در خانه هاى شان آرام مى مانند يک خيالی بيش نيست، تجربه ثابت كرده است هر قدر كه دشمن اسلام و مسلمانان تيز شدند و به دين اسلام طعن كرده و مسلمانان را كشتند به همان اندازه خشم مسلمانان مخلص اضافه تر شده دشمنان در خانه هاى شان و لو كه در امنيت شديد هم قرار داشته باشند مورد حمله قرار گرفته آرام نمى مانند، چنانچه هر روز مشاهده ميشود.

الله عزوجل به مسلمانان حكم كرده ميفرمايد : وَإِنْ نَكَثُوا أَيْمَانَهُمْ مِنْ بَعْدِ عَهْدِهِمْ وَطَعَنُوا فِي دِينِكُمْ فَقَاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ إِنَّهُمْ لَا أَيْمَانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ يَنْتَهُونَ ، أَلَا تُقَاتِلُونَ قَوْمًا نَكَثُوا أَيْمَانَهُمْ وَهَمُّوا بِإِخْرَاجِ الرَّسُولِ وَهُمْ بَدَءُوكُمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ أَتَخْشَوْنَهُمْ فَاللَّهُ أَحَقُّ أَنْ تَخْشَوْهُ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ .توبه ۱۲، ۱۳.

و اگر بشكنند سوگندان خويش را پس از عهد بستن خويش و طعنه زنند در دين شما، پس كارزار كنيد با پيشوايان كفر، هر آئينه سوگند نيست ايشان را بود كه ايشان بازمانند. آيا جنگ نمى كنيد با گروهى كه شكستند سوگندان خويش را و قصد كردند جلاوطن ساختن پيغامبر را و ايشان ابتدا كردند نقض عهد با شما اول مرتبه آيا مى ترسيد از ايشان، پس خدا سزاوار تر است به آنكه بترسيد از وى اگر مسلمانيد.

و اين را هم بايد بدانيد، مجاهدين با صبر تام جهاد فى سبيل الله نموده دين خدا را كمک ميكنند و يک مسلمان با دو كافر مى جنگد و به اثر همين مقاومت، انتخاباتى را كه امريكا ثمرهء جنگ شما ميداند و شما را فريب ميدهد، امریکا و رژیم دست نشانده کابل با وصف جنگ طولانی هفده سالهء در مرحلهء نابودى قرار دارد، خود مشاهده می كنيد كه مردم روز بروز به فريب امريكا آگاه شده ازان فاصله می گيرند.

الله تعالى مسلمانان را حكم كرده می فرمايد :

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ ،محمد۷.

اى مسلمانان اگر نصرت دهيد دين خدا را، نصرت دهد خدا شما را و ثابت كند قدمهاى شما را.

نيزمی فرمايد :

كَمْ مِنْ فِئَةٍ قَلِيلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً كَثِيرَةً بِإِذْنِ اللَّهِ وَاللَّهُ مَعَ الصَّابِرِينَ ،بقره۲۴۹.

بسا گروه کم اند كه غالب شد بر گروه بسيار به ارادهء خدا و خدا با شكيبايان است.

نيز می فرمايد :

وَإِنْ يَكُنْ مِنْكُمْ أَلْفٌ يَغْلِبُوا أَلْفَيْنِ بِإِذْنِ اللَّهِ وَاللَّهُ مَعَ الصَّابِرِينَ ،انفال۶۶.

و اگر باشند از شما هزار كس غالب آيند بر دو هزار كس به فرمان خدا و خدا با صابران است.

پس اگر شما و مردم امريكا می خواهيد به خاطر دولت امريكاى سفاك خود را تباه نكنيد و به آرام زندگانى نمائيد، جنگ  را با مسلمانان بند سازيد و با ايشان تعهد كنيد و از افغانستان خارج شويد، مسلمانان نظر به حكم الله يكتا و خالق عالم به تعهد خويش وفا می كنند.

الله تعالى می فرمايد:

فَإِنِ اعْتَزَلُوكُمْ فَلَمْ يُقَاتِلُوكُمْ وَأَلْقَوْاإِلَيْكُمُ السَّلَمَ فَمَاجَعَلَ اللَّهُ لَكُمْ عَلَيْهِمْ سَبِيلًا. نسآء ۹۰.

 پس اگر اين فريق يكسو شوند از جانب شما و نجنگند با شما و بيفگنند بسوى شما پيغام صلح را، پس خداوند بر ضد ايشان راهى در اختيار شما نگذاشته است.

انتخابات افغانستان فريب و مكر با مردم افغانستان :

ملت افغانستان اعم از آنانيكه در معاونت اشغالگران قرار دارند و يا تنها زير سلطه اشغالگران زندگانى می کنند، به یقين كامل بدانند كه اشغالگران ايشان را فريبهاى گوناگون داده و ميدهند، يكى ازان فريب ها انتخابات است، قطع نظر ازينكه مطلق انتخابات در اسلام چه حكم دارد، انتخاباتى را كه اشغالگران به ايشان تحميل كرده اند از نگاه شريعت اسلامى به دلائل ذيل حرام است :

۱ : اين انتخابات سبب پراگندگى، نزاع، اختلاف و عصبيت ميشود، همه مردم نزاع، كشمكش، دشنام و طعن قوم بر قومى و اهل زبان بر اهل زبانى و اهل سمت بر اهل سمتى حتى قتل و كشتار يكديگر را مشاهده ميكنند، تفرقه، نزاع، اختلاف و عصبيت حرام قطعي است، زيرا االله تعالى ميفرمايد :

وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا . آل عمران۱۰۳.

و چنگ بزنيد به ريسمان (يعنى به دين)خدا جمع آمده و پراگنده نشويد.

نيزميفرمايد: وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ،انفال ۴۶.

و با يكديگر نزاع نكنيد كه درين صورت بزدل شويد و برود دولت (و قوت) شما.

عَنْ بِنْتِ وَاثِلَةَ بْنِ الأَسْقَعِ أَنَّهَا سَمِعَتْ أَبَاهَايَقُولُ قُلْتُ يَا رَسُولَ اللَّهِ مَا الْعَصَبِيَّةُ قَالَ « أَنْ تُعِينَ قَوْمَكَ عَلَى الظُّلْمِ ». ابوداود،كتاب الادب،باب فى العصبية۲/۳۵۱    .

از دختر واثله بن اسقع رحمها الله تعالى روايت است كه وى از پدرش واثله (رضی الله عنه) شنيده است كه گفت : من گفتم اى نبى اكرم صلی الله علیه وسلم عصبيت چيست ؟ فرمودند : (عصبيت) اينكه قومت را بر ظلم كمک كني.

اين حديث در ابن ماجه، به اين لفظ آمده است.

عَنِ امْرَأَةٍ مِنْهُمْ يُقَالُ لَهَا فُسَيْلَةُ ، قَالَتْ : سَمِعْتُ أَبِي يَقُولُ ، سَأَلْتُ النَّبِيَّ صَلَّى الله عَليْهِ وسَلَّمَ ، فَقُلْتُ : يَا رَسُولَ اللهِ ، أَمِنَ الْعَصَبِيَّةِ أَنْ يُحِبَّ الرَّجُلُ قَوْمَهُ ؟ قَالَ : لاَ ، وَلَكِنْ مِنَ الْعَصَبِيَّةِ أَنْ يُعِينَ الرَّجُلُ قَوْمَهُ عَلَى الظُّلْمِ. ابن ماجه،كتاب الفتن،باب العصبية۲/۲۸۳   .

عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ قَالَ : قَالَ رَسُولُ اللهِ صلی الله علیه وسلم : مَنْ قَاتَلَ تَحْتَ رَايَةٍ عِمِّيَّةٍ ، يَدْعُو إِلَى عَصَبِيَّةٍ ، أَوْ يَغْضَبُ لِعَصَبِيَّةٍ ، فَقِتْلَتُهُ جَاهِلِيَّةٌ.ابن ماجه،كتاب الفتن،باب العصبية۲/۲۸۳.

از ابى هريره رضی الله عنه روايت است كه گفت : نبى اكرم  صلی الله علیه وسلم فرمود : كسى در زير بيرق نا معلوم و گمراهى (يعنى نا معلومي كه وجه اش  ظاهر نيست مانند قتل قوم براى عصبيت)جنگ كند، مردم را بسوى عصبيت دعوت نمايد، يا براى عصبيت غضب كند، پس مردنش به صفت مردن اهل جاهليت است.

عَنْ أَبِى هُرَيْرَةَ عَنِ النَّبِىِّه أَنَّهُ قَالَ « مَنْ خَرَجَ مِنَ الطَّاعَةِ وَفَارَقَ الْجَمَاعَةَ فَمَاتَ مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّةً وَمَنْ قَاتَلَ تَحْتَ رَايَةٍ عُمِّيَّةٍ يَغْضَبُ لِعَصَبَةٍ أَوْ يَدْعُو إِلَى عَصَبَةٍ أَوْ يَنْصُرُ عَصَبَةً فَقُتِلَ فَقِتْلَةٌ جَاهِلِيَّةٌ وَمَنْ خَرَجَ عَلَى أُمَّتِى يَضْرِبُ بَرَّهَا وَفَاجِرَهَا وَلاَ يَتَحَاشَ مِنْ مُؤْمِنِهَا وَلاَ يَفِى لِذِى عَهْدٍ عَهْدَهُ فَلَيْسَ مِنِّى وَ لَسْتُ مِنْهُ ».مسلم،كتاب  الامارة، باب وُجُوبِ مُلاَزَمَةِ جَمَاعَةِ المُسلِمِينَ عِنْدَ ظُهُورِ الْفِتَنِ ۱۲۷. مسنداحمد۲/۳۰۶.

از ابى هريره رضی الله عنه از نبى اكرم صلی الله علیه سلم روايت است كه فرمود :كسى از طاعت بیرون شود، و جدا شود از جماعت مسلمانان، پس بميرد مى ميرد بصفت مرگ اهل جاهليت، وكسى جنگ  كند در زير بيرق نامعلوم و گمراهى كه غضب كند براى عصبيت يا دعوت كند به سوى عصبيت، يا كمك كند عصبيت را پس كشته شود پس مردن است بصفت مردن اهل جاهليت، و كسى با سلاحش برامت من خارج شود، نيك آن و فاجر آن را بزند و نترسد از عذابِ مومن آن و وفا نكندبراى صاحب عهد عهدش را، پس نيست آن از (جملهء امت) من و نيستم من از آن.

و سبب حرام قطعى نيز حرام قطعيست، پس اگر كسى حرام قطعى را حلال می داند كافر ميشود، زيرا حلال دانستن حرام قطعى كفر است، چنانچه كه حرام دانستن حلال قطعى كفر است.

فقهاء كرام از جمله علامه ابن عابدين رحمه الله تعالى در ردالمحتار على درالمختار، مطلب استحلال المعصيةالقطعيةكفر ۲/۲۹۲ نوشته است :

لكن في شرح العقائد النسفية استحلال المعصية كفر إذا ثبت كونها معصية بدليل قطعي وعلى هذا تفرع ما ذكر في الفتاوى من أنه إذا اعتقد الحرام حلالا فإن كان حرمته لعينه وقد ثبت بدليل قطعي يكفر وإلا فلا بأن تكون حرمته لغيره أو ثبت بدليل ظني .

وبعضهم لم يفرق بين الحرام لعينه ولغيره وقال من استحل حراما قد علم في دين النبي عليه الصلاة والسلام تحريمه كنكاح المحارم فكافر اه. قال شارحه المحقق ابن الغرس وهو التحقيق.

ليكن در شرح عقائد نسفيه نوشته است: حلال دانستن معصية كفر است، وقتيكه ثابت باشد معصيت بودن آن به دليل قطعى، و بر اين تفريع ميشود آنچه كه ذكرشده است در فتاوى : وقتيكه اعتقادكندحرام را حلال پس اگرحرمت آن لعينه باشد و بدليل قطعى ثابت شده باشد كافرميشود، و اگر اين گونه نباشد كافر نميشود، (یعنی اگر) حرمتش لغيره باشد يا به دليل ظنى ثابت شده باشد.

و بعض فقهاء بين حرام لعينه و لغيره فرق نكردند و گفتند : كسى حلال بداند حرامي را كه تحريمش دردين نبىه دانسته شود مانند نكاح محارم پس كافر ميشود، این را شارحِ محقق آن ابن الغرس گفته است و این تحقيق است.

 ۲ : اين انتخابات سبب تمديد اشغال ميگردد، و اشغال خاك مقدس افغانستان حرام بوده، انتخاباتي كه سبب تمديد آن (اشغال) ميگردد نيز حرام است، زيرا اشغالگران از وحدت و آواز متحد افغانان نهايت ميترسند كه مبادا متحدانه بر اشغالگران حمله كنند، لهذا ايشان را به واسطه راه اندازى همچو انتخابات ها پراگنده و مختلف ساخته و می سازند تا متحد نشوند و اشغال ادامه پيدا كند.

۳ : از همه مهم تر اينكه مقصد بزرگ اشغالگران و معاونان ايشان از به راه اندازى انتخابات از بين بردن تمام اصول دين و اساسات اسلام است، مثلا :

الف : می خواهند در افغانستان طبقه فاجر و فاسقی كه طرفدار خودشان است حاكم گردد، تا فجور و فسق حتى كفر را رائج سازند و ديگر نامى اسلام درین کشور برده نشود، در حاليكه فسق و فجور و منكر حرام بوده الله تعالى به آن امر نميكند و ازان مردم را ترسانده و آنرا سبب هلاكت قوم خوانده است :

وَيَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْكَرِ وَالْبَغْيِ يَعِظُكُمْ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ ،نحل ۹۰.

و (الله تعالى) منع ميكند از بى حيائى و كار ناپسنديده و تعدى، پند مى دهد شما را تا بود كه شما پند پذير شويد.

نيز می فرمايد:

وَكَذَلِكَ جَعَلْنَا فِي كُلِّ قَرْيَةٍ أَكَابِرَ مُجْرِمِيهَا لِيَمْكُرُوا فِيهَا وَمَا يَمْكُرُونَ إِلَّا بِأَنْفُسِهِمْ وَمَا يَشْعُرُونَ.انعام۱۲۳.

و همچنين پيدا كرديم در هر دهى رئيسان فساق آن ده تا فساد كنند در آن ده و به حقيقت ضرر نمی كنند مگر در حق خويشتن و نمى دانند.

و نيز می فرمايد:

وَإِذَا أَرَدْنَا أَنْ نُهْلِكَ قَرْيَةً أَمَرْنَا مُتْرَفِيهَا فَفَسَقُوا فِيهَا فَحَقَّ عَلَيْهَا الْقَوْلُ فَدَمَّرْنَاهَا تَدْمِيرًا.اسراء۱۶.

وچون خواهيم كه هلاك كنيم دهى رامى فرمائيم به سركشان آنجايعنى آنچه خواهيم پس نافرمانى كنندآنجاپس ثابت شودبرآن ده وعده عذاب پس برهم زنيم ايشان رابرهم زدنى.

نيزمی فرمايد :

ذَلِكَ بِأَنَّ اللَّهَ لَمْ يَكُ مُغَيِّرًا نِعْمَةً أَنْعَمَهَا عَلَى قَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ وَأَنَّ اللَّهَ سَمِيعٌ عَلِيمٌ.انفال۵۳.

اين (عذاب) بسبب آنست كه خدا هرگز نيست تغيير دهنده هيچ نعمتى كه انعام كرده باشد آن را بر قومى، تا آنكه ايشان بدل كنند حالى را كه در ذات ايشان است (يعنى كفران نعمت را به شكر و معصيت را به طاعت) و بسبب آنست كه خدا شنوا دانا است.

نيز می فرمايد: إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ وَإِذَا أَرَادَ اللَّهُ بِقَوْمٍ سُوءًا فَلَا مَرَدَّ لَهُ وَمَا لَهُمْ مِنْ دُونِهِ مِنْ وَالٍ.رعد۱۱.

هرآئينه خدا تغيير نمى دهد حالتى را كه بقومى باشد تا وقتيكه ايشان تغيير دهند آنچه در ضمير ايشان است و چون اراده كند خدا به قومى عقوبت را پس بازگردانيدن نيست آن را و نيست ايشان را بجز وى هيچ كارسازى.

ب : فاقدكردن زنان از حجاب شرعى و بى باور شدن ايشان به امور دين، درحاليكه الله تعالى ايشان را به حجاب حكم كرده ميفرمايد :

وَقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُيُوبِهِنَّ ،نور۳۱.

و بگو زنان مسلمان را كه بپوشند چشم خود را و نگاه دارند شرمگاه خود را و آشكار نكنند آرائش خود را مگر آنچه ظاهر است ازآن مواضع و بايد كه فروگذارند چادرهاى خود را بر گريبانهاى خود.

ج : كانديداتوری زن براى امامت (ريس جمهور)، درحاليكه اين حرام است.

عَنْ أَبِي بَكْرَةَ قَالَ : لَمَّا بَلَغَ رَسُولَ اللهِ صلی الله علیه وسلم أَنَّ أَهْلَ فَارِسَ قَدْ مَلَّكُوا عَلَيْهِمْ بِنْتَ كِسْرَى قَالَ لَنْ يُفْلِحَ قَوْمٌ وَلَّوْا أَمْرَهُمُ امْرَأَةً.بخارى،كتاب المغازى،باب كِتَابِ النَّبِيِّه إِلَى كِسْرَى وَقَيْصَرَ، ۲/ ۶۳۷  .

از ابى بكره رضی الله عنه روايت است كه گفت : هرگاه به نبى اكرم صلی الله علیه وسلم خبر رسيد كه اهل فارس دختر كسرى را براى خود به حيث پادشاه اختيار كرده اند، فرمود : مردمی كه سرنوشت خود را بدست زنى سپرده اند هرگز رستگار نخواهند شد.

Related posts